Honda, 2030 hedefleri doğrultusunda elektrikli ve hibrit araç stratejisini güncellediğini duyurdu. Tokyo’da düzenlenen basın toplantısıyla açıklanan yeni yol haritasında, sürdürülebilir mobilite vizyonu, gelişmiş akıllı sürüş destek sistemleri ve genişleyen hibrit model ailesiyle pekiştirildi. Honda, 2027 sonrası pazara sunulacak yeni nesil hibrit modellerde ve diğer önemli HEV araçlarında yeni tasarlanan “H logosu”nu da kullanmaya başlayacak.
2030 hedefi 2.2 milyon adet HEV satışı
Honda, toplam otomobil satış hacmini 2030’a kadar mevcut plandaki 3,6 milyon adedin üzerine çıkarmayı hedefliyor. Bu hedefin merkezinde ise 2,2 milyon adet hibrit araç (HEV) satışı yer alıyor. Elektrikli araçlar konusunda belirlenen global satış oranı hedefinin (yüzde 30) altında kalınabileceği öngörülürken, HEV pazarındaki büyüme dikkate alınarak bu modeller geçiş döneminin ana gücü olarak konumlandırılıyor.
Honda, 2027 itibarıyla dünya genelinde 13 yeni nesil hibrit modeli pazara sunarak e:HEV ürün gamını genişletmeyi ve artan talebi karşılamayı planlıyor. İki motorlu e:HEV sistemini daha verimli hale getirmek üzere çalışan Honda, küçük ve orta boy araçlarda yakıt verimliliğini yüzde 10’dan fazla artırmayı, motorun en verimli çalıştığı aralığı genişletmeyi hedefliyor. Batarya ve motor bileşenlerindeki maliyetleri yüzde 50’ye varan oranda azaltmayı planlayan şirket, bu doğrultuda üretim verimliliği, parça standardizasyonu ve tedarikçi iş birliklerine odaklanacak.
Gelişmiş ADAS ve yeni mobilite vizyonu
2027’den itibaren Kuzey Amerika ve Japonya’da satışa sunulacak yeni EV ve HEV modellerinde şehir içi dahil tam rota desteği sunan yeni nesil Gelişmiş Sürüş Destek Sistemi (ADAS) devreye alınacak. Honda, bu sistemin geliştirilmesinde tanıma ve davranış planlama teknolojilerinden yararlanıyor. “Maksimum insan, minimum makine” anlayışıyla geliştirilen ADAS, hem EV hem HEV modellerde yüksek verimlilik ve düşük maliyetle daha fazla kullanıcıya ulaşmayı amaçlıyor. Çin pazarı için Momenta iş birliğiyle yerel yol koşullarına uygun sistemler geliştirilecek.
Yeni “H” logosu ve 2026’da Honda 0 serisi
Honda, dönüşüm sürecinin simgesi olarak 2027’den itibaren satışa sunulacak yeni nesil HEV modellerde ve diğer önemli modellerde yeni “H logosu”nu kullanacak. 2026’da pazara sunulması planlanan Honda 0 Serisi modeller ise CES 2025’te tanıtılan ASIMO OS ve gelişmiş AD/ADAS teknolojileri ile kullanıcıya özel ultra kişiselleştirme sunacak. Bu araçlarda, Centralized E&E Architecture ve Renesas iş birliğiyle geliştirilen yüksek yapay zekâ performansına sahip yeni nesil SoC kullanılacak.
Motosiklette küresel liderlik ve elektrifikasyon
2025 mali yılında 20,57 milyon motosiklet satışıyla küresel pazarın yaklaşık yüzde 40’ını elinde bulunduran Honda, motosiklet alanındaki liderliğini sürdürüyor. Şirket, çevreci çözümlerle büyümeyi sürdürerek esnek yakıtlı ve elektrikli modellerini genişletmeyi planlıyor. Hindistan’da satışa sunulan Active e: ve QC1 modellerine ek olarak, Endonezya, Vietnam, Tayland ve Filipinler’de CUV e: ve ICON e: modelleri piyasaya sürüldü. Avrupa ve Japonya’da CUV e: modelinin bu yıl içinde satışa çıkması bekleniyor. 2028 yılında Hindistan’da elektrikli motosiklet üretim tesisi faaliyete geçecek.
Honda, 2031 mali yılına kadar motosiklet pazarındaki payını yüzde 50’ye çıkararak yüzde 15’in üzerinde faaliyet kâr marjı (ROS) elde etmeyi hedefliyor.
Finansal stratejiler: Nakit yaratımı ve yatırım revizyonu
Honda, 2030 yılına kadar yeni nesil e:HEV sistemleriyle maliyetleri azaltarak ve HEV satışlarındaki artışla kârlılığı artırmayı hedefliyor. 2024 yılında duyurulan 10 trilyon yenlik elektrifikasyon yatırım planı, Kanada’daki EV zinciri projesinin ertelenmesi ve üretim tesislerindeki değişiklikler nedeniyle 7 trilyon yene revize edildi. 2027’den itibaren beş yıllık dönemde sermaye tahsisinde değişikliğe gidilmesi planlanıyor.
Motosiklet faaliyetlerinden sağlanan istikrarlı nakit akışı ve HEV satışlarındaki artışla, 12 trilyon yenin üzerinde nakit yaratılması hedefleniyor. Hissedar getirilerinde daha önce açıklanan 1,6 trilyon yenlik hedef korunurken, “DOE” (özsermaye temettü oranı) uygulamasıyla istikrarlı ve sürdürülebilir getiri sağlanması amaçlanıyor.
.