Hyundai’nin Türkiye’de ürettiği modeller hem Avrupa’da hem de Türkiye’de popüler ürünler. Bu araçların başında i20 geliyor olsa da 2000’li yılların çılgınlığı SUV modelleri de ürün gamına katıldıktan sonra Bayon da popülerlik basamaklarını tırmanmaya başladı.
B segmentinde yer alıyor olsa da geniş bir iç mekan ve bagaj hacmi sunmasıyla öne çıkan Bayon, farklı tasarımıyla da öne çıkmayı başaran bir modeldi. Hyundai’nin yaptığı başarılı makyaj işlemlerinden bir tanesine sahip olan elden geçirilen seçeneğin biraz daha sade bir duruşa sahip olduğu söylenebilir.
Ön ve arkada yoğunlaşan değişiklikler otomobili daha genişmiş gibi gösterirken aynı zamanda tasarım sadeleşmiş. Yeni gövde renkleriyle de fark yaratılırken genişleyen ön panjur sayesinde biraz daha premium hava yakalandığı bile söylenebilir.
İç mekanında tasarım değişikliği bulunmayan otomobilin bilgi-eğlence sistemiyse artık havadan güncelleme alabiliyor. Arka koltuklarda sunulan geniş diz mesaefsinin yanında tavanda yer alan boşaltmalar sayesinde elde edilen baş mesafesi bu modelin öne çıkan avantajları arasında.
Aracın avantajları arasında olmayan şeyse motor seçenekleri. Daha önce 120 beygir güç üretebilen ve sportif olarak nitelendirilebilecek bir seçeneği de Türkiye pazarında sunulan Bayon artık motor seçeneklerini ikiye düşürdü. Böylece aracın hafif hibrit seçeneğine de veda etmiş olduk.
1.2 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru 79 beygir güç üretmeye devam eden otomobil bu üniteyi sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla birlikte sunmakta. 1 litre hacimli, turbo beslemeli üniteyse artık sadece 100 beygir güç üretebilen versiyona sahip. Bu motoru da sadece 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla satın almak mümkün.