Petronas’ın katkılarıyla gerçekleştirdiğimiz ani kaçış manevrası veya daha popüler ismiyle geyik testi serimizin yeni bölümüne hoşgeldiniz. Özel olarak hazırladığımız parkurda gerçekleştirdiğimiz test öncesinde hızımızı sabitliyor ve ilk istasyonun girişi itibariyle hiçbir pedala dokunmuyoruz. Sadece direksiyon hareketiyle yapılan kaçış manevrası sırasında aracın süspansiyon sistemi, şasisi, lastikleri ve ESP’si zorlu bir testten geçiyor.
Testimizin bu sefer konuğu olan model Hyundai Bayon. Kaputu altında 1 litre hacimli bir benzinli motor bulunduran aracın boş ağırlığıysa 1.305 kg. Araçta 17 inç çaplı jantlar ve 205/55-R17 ölçülerinde GoodYear UltraGrip Performance+ lastikler kullanılıyor. Denemeler sırasında hava sıcaklığının 12 derece olduğunu da belirtelim.
Çok düşük bir süratle başladığımız testimizde hızımızı yavaş yavaş artırdığımızda ilginç davranışlarla karşılaştık. En başta mekanik tutunmanın sınırına bile yaklaşamazken bu sınırı hafifçe aştığımızda sanki bir sonraki denememizde havuzlardan birinde kuka alacakmışız izlenimi edindik.
ESP’nin hünerlerini göstermeye başladığı bu bölümdeyse ilk denemelerimiz yine aracın çok rahat bir şekilde tamamlamasıyla bizleri şaşırttı. Modeli iyice zorlamaya başladığımızdaysa yüksek süratlerdeki denge de etkileyici seviyedeydi. Sonuç olarak Hyundai Bayon’un daha üst segmentlerde yer alan hatchback modeller kadar yüksek performans göstermesi güzel bir sürpriz oldu.
Yaptığımız yol testlerinde çok yumuşak bir otomobil olmadığına değindiğimiz Bayon’un kaymak asfaltta bu tip manevralar sırasında iyi performans vermesi çok iyi. Hatta diğer Hyundai modellerinde aracın arkasını savurmaya izin veren ESP’nin bu sefer işi çok daha sıkı tutması bile güvenlik açısından iyi haber.