Hyundai Ioniq 5 N | Kullanışlı Yarışçı

Elektrikli araç çağının başladığı ilk günden beri özellikle biz petrolheadler arasında yaygınlaşan kesin bir yargı var: “Elektrikli otomobillerin ruhu yok.” Ancak Hyundai ve özellikle yüksek performanslı N departmanı, bu yargıları kırmak için uzun süre çalışmış gibi görünüyor. Markanın popüler SUV’si Ioniq 5’i temel alan Ioniq 5 N, elektrikli araçların da bir ruhu olduğunu kanıtlıyor…

Hayranların olumsuz tepkilerini ince ince eleyen Hyundai, elektrikli araçlara dair şikayetlerden en temel ikisini Ioniq 5 N sayesinde bir nebze de olsa çözüyor: vites geçişleri ve egzoz gürültüsü. Yapısı gereği bir şanzımana sahip olmayan elektrikli araçlarda, yanma sürecinde oluşan gazları tahliye edecek bir egzoz sistemi de bulunmuyor. Bu sebeple Hyundai, sürücünün duygularını manipüle edecek şekilde bu hisleri simüle etmeyi tercih etmiş.

Elektrikli otomobiller konusunda rakiplerinin bir tık önünde olan Hyundai, Ioniq 5 N’de 609 bg güç ve 740 Nm tork üreten çift elektromotorlu bir kurulum sunuyor. N Grin Boost özelliği sayesinde 650 bg gücünün tamamını sürücüye sunan sportif SUV, 3.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasını da 3.4 saniyeye çekiyor.

Bu motorları beslemek adına 84 kWh kapasiteli nispeten büyük bir batarya paketi tercih eden Hyundai, 350 kW DC şarj sayesinde %10-80 şarjının yalnızca 18 dakika süreceğini iddia ediyor. AC şarjda 11 kW destekleyen model, birleşik kullanımda 448 km ve şehir içinde 589 km menzil vadediyor. Fakat, bu aracı hak ettiği gibi sürecekseniz bu değerler bir hayalden fazlası değil.

Ioniq 5 N’i bu kadar özel kılan detaylara geldiğimizde, direksiyonun arkasındaki paddle shifterlar ile birlitke çalışan ve 8 ileri otomatik şanzımanı simüle eden N e-Shift özelliğini görüyoruz. N Active Sound+ ismi verilen sahte egzoz tınılarıyla birlikte çalışan bu sahte şanzıman, bir elektrikli otomobil kullandığınızı unutturacak kadar başarılı. Elektronik sınırlı kaydırmalı diferansiyel ile bir arada çalışan N Drift Modu, 2.3 tonluk elektrikli SUV’nin oldukça şaşırtıcı açılarda dönmesini sağlıyor. 

Head up göstergesi, BOSE ses sistemi ve ısıtmalı (önde soğutma da dahil) koltuklar gibi premium özelliklerin standart olarak sunulduğu 5 N, her türlü sürüş asistanına sahip. Ülkemizde 5.330.000 ₺’den satışa sunulan elektrikli, sunduğu özellikleri düşündüğümüzde makul bir fiyata sahip.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir