Gövde seçenekleri arasında en şık duranlardan olsa da satış konusunda hiçbir zaman üst sıralara oynayamayan iki kapılılar birçok üreticinin radarında bulunmuyor. Premium olmayan üreticiler iki kapılı modellerinin sayısını her geçen gün azaltıyor olsa da Premium markalarda işler biraz daha farklı.
Yine de Mercedes’in bile C ve E Serisi modellerinin iki kapılı seçeneklerini ayrı ayrı sunmayı bırakması, bu tür araçların çok para kazandırmadığını gösterir gibi. Yine de prestij adına piyasada kalan otomobillerin özellikle gövde tasarımları, markaya çok şey kazandırıyor gibi görünüyor.
İki kapılı C ve E Serisi modelleri de zamanında tasarımlarıyla Mercedes’e gençlik aşısı yapan araçlardandı. İkilinin yerine geçen CLE de bunu devam ettirecekmiş gibi görünüyor. Boyut olarak bu iki aracın arasında yer alan CLE’nin uzun burnu ve kısa tutulan bagaj kapağı tipik Coupé oranları sunarken alçak tavan ve 19 inç çaplı jantlar da dinamik görünümü pekiştirmiş.
İç mekana geçildiğinde C Serisi’nden alınan detaylar öne çıksa da sunulan hacim neredeyse her noktada E Serisi Coupé ile yarışıyor. Dijital gösterge paneli, direksiyon simidi ve dikey yerleşime sahip büyük dokunmatik ekran markadan alıştığımız şekilde bizlere selam veriyor. Bagaj hacmininse 420 litre olması, bu bölümde rakiplerinin biraz daha avantajlı olmasını sağlıyor.
Kaput altında birçok motor seçeneği sunulsa da incelemeye dahip olan araçta 2 litre hacimli, turbo besleme ve 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip 4 silindirli bir ünite bulunuyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle desteklenen ünite 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Otomobil, yönlendirilebilir arka aks ve başarılı bir süspansiyon sistemine de sahip.