Sınıfının üzerine oynayan kompakt SUV: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT Elite

Kompakt SUV sınıfı artık şehirli sürücülerin yeni gözdesi. İşlevsellik, konfor ve teknolojiyi bir arada sunan modeller bu sınıfta kıyasıya yarışıyor. Bugünkü konuğum ise bu rekabete iddialı bir şekilde dahil olan Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 HP 7 ileri DCT Elite. Onu birkaç gün kullandıktan sonra şunu net şekilde söyleyebilirim: Bayon sadece boyutlarıyla değil, sunduğu hisle de sınıfının üzerine oynamayı başarıyor. 

Tasarımda Avrupai dokunuşlar

Yenilenen Bayon’un tasarımını ilk gördüğümde, açık söyleyeyim, “Bu otomobil olmuş” dedim. Özellikle önde boylu boyunca uzanan LED gündüz farları ve geniş hava girişli ızgarasıyla artık çok daha modern ve Avrupai bir duruşa sahip. Arka tasarım ise önceki neslin karakteristik V şeklindeki stoplarıyla korunmuş ama genel çizgiler daha tok, daha net. Elite donanım seviyesinde gelen 17 inçlik elmas kesim jantlar da bu şıklığı tamamlıyor.

 

İç mekân: Sade, ferah ve kullanışlı 

Bayon’un içine geçtiğimde ilk izlenimim “temiz ve mantıklı” oldu. Sade çizgilerle tasarlanmış bir kokpit, gözü yormayan ama teknolojik hissi veren bir düzen var. Özellikle 10.25 inçlik dijital gösterge ekranı ve yine aynı boyutta multimedya ekranı bu sınıfta görmeye pek alışık olmadığımız bir birliktelik sunuyor. Elite pakette Apple CarPlay, Android Auto, kablosuz şarj pedi, arka USB-C girişi gibi donanımlar sayesinde günlük kullanım kolaylaşıyor.

Yaşam alanı konusunda ise Bayon sınıf standartlarının üzerine çıkıyor. Arka koltukta diz mesafesi gerçekten etkileyici. Bagaj hacmi ise 411 litre. Bu hacim, küçük aileler ya da sık seyahat eden kullanıcılar için fazlasıyla yeterli. Koltuklar yatırıldığında ise alan 1200 litreyi geçiyor ki bu da fonksiyonellik demek.

Sürüş dinamikleri sessiz, atik ve ekonomik

1.0 litrelik turbo beslemeli üç silindirli motor, 100 beygir güç ve 172 Nm tork üretiyor. Bu motoru çift kavramalı 7 ileri DCT ile eşleştirmişler. Sonuç? Akıcı, gecikmesiz ve konforlu bir sürüş. Özellikle şehir içinde dur-kalk trafikte vites geçişleri neredeyse fark edilmiyor. 48V hafif hibrit sistem ise hem kalkışlarda destek sağlıyor hem de yakıt tüketimini dengelemeye yardımcı oluyor. Test süresince şehir içi karma kullanımda 5.4 litre/100 km’lik bir tüketim değeri elde ettim. Bu da özellikle günümüz yakıt fiyatları göz önüne alındığında oldukça olumlu bir rakam.

Sürüş destek sistemleriyle güvende hissettiriyor

Bayon’un sürüş asistan sistemleri sınıfına göre oldukça zengin. Şerit takip asistanı, çarpışma önleyici sistem, sürücü dikkat uyarısı ve yokuş kalkış desteği gibi donanımlar Elite pakette standart geliyor. Özellikle uzun yolda aktif şerit takibi ve adaptif hız sabitleyiciyle birlikte yolculuklar daha az stresli ve çok daha güvenli hale geliyor.

Hyundai Bayon, kağıt üstünde kompakt bir B-SUV olabilir ama içine geçtiğinizde, onu kullanmaya başladığınızda kesinlikle daha fazlasını sunuyor. Şehir içi kullanımda pratikliği, uzun yolda sunduğu konfor ve güvenlik, yakıt verimliliği ve ferah iç hacmiyle bu araç, özellikle genç kullanıcılar ve küçük aileler için ciddi bir alternatif. Üstelik Elite donanımıyla teknolojiye de doyuruyor.

Ben Bayon ile geçirdiğim birkaç günde gerçekten iyi anlaştım. Eğer siz de hem ekonomik hem de donanımlı bir şehir SUV’u arayışındaysanız, Bayon’un direksiyonuna bir kez geçmenizi öneririm. Sizi şaşırtması kuvvetle muhtemel.

.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir