Toyota’yı son yıllarda WRC’de başarılı bir şekilde temsil eden GR Yaris yollarda da oldukça popüler bir model. Gövde panellerinin hiçbirini beş kapılı Yaris modelleriyle paylaşmayan otomobil kaputunun altında yatan canavar konusunda da kardeşlerinden çok farklı.
Geçtiğimiz aylarda makyajlanan GR Yaris’in görünümü çok değişmemiş olsa da Japon mühendislerin müşterilerini dinlediği bir kere daha ortaya çıkmış oldu. Örneğin, yenilenen ön tampon hava giriş petekleri artık plastik olmadığından taş çarpmalarına karşı çok daha dayanıklı.
Ön tamponun artık çok parçalı olması da ufak tefek kazalarda bütün tamponun değişmesi gerekmediği anlamına geliyor. İç mekanda yaşanan yeniliklerse daha bariz. Ralli araçlarını andıran bir kokpit tasarımı sunan araçta köşeli kokpit dijital gösterge paneliyle birlikte geliyor.
Dikiz aynası yükseltilip dokunmatik ekranı alçaltılan GR Yaris ön görüş problemini de bu şekilde çözmüş oluyor. Bir diğer beklenen gelişme de sürücü koltuğunun daha alçakta konumlandırılması. Yepyeni bir orta konsola kavuşan araç tasarım konusunda az da olsa ticari araçlara göz kırpsa da kullanışlılık üst seviyede.
GR Yaris’in en son ihtiyacı olan şey ekstra güç olsa da Toyota, kedisine bunu da vermiş. Artık 280 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motor yine dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. Farklı sürüş modlarında tork dağılımını değiştirebilen sistem, el freni kullanımında da arka aksı devre dışı bırakıyor.
Makyajlı GR Yaris’i Türkiye’ye de getirmek istediğini belirten Toyota, 1.600 cc’nin az da olsa üzerinde kalan motor hacmi nedeniyle aracın fiyatının gereksiz artacağının da farkında. Bununla birlikte Avrupa’da Honda Civic Type-R gibi otomobillerle karşılaştırılan bu çılgın hatchback modeli ülkemizde bekleyenlerin sayısı da azımsanamayacak düzeyde.