Toyota modelleri uzun ömürlü olmalarıyla ünlü. Bunu sadece araçların dayanıklılıklarıyla sınırlandırmaksa yanlış olur. Sektörde artık efsane haline gelmiş birçok ismi bünyesinde barındıran Japon üretici, ticari araç dediğimizde de aklımıza Hilux ile gelmeyi başarıyor.
Corolla gibi markanın çok önemli modelleri arasında olan bu pick up, dayanıklı yapısıyla senelerdir öne çıkıyor olsa da kendisini bir sporcu olarak tanıyanların sayısı oldukça sınırlı. Üstelik bu, son zamanlarda çöllerde koşulan dayanıklılık yarışlarını kazandıktan sonra bile çok değişmedi.
Bu trendi değiştirmek isteyen Toyota, GR armasını Hilux’ta da kullanmaya başladı. Aslında bu sportif model, isminden de anlaşılacağı gibi yeni değil. Daha önce bazı Asya pazarlarında piyasaya sürülen ilk GR Sport Türkiye pazarında sunulmamıştı. Aracın görsel olarak çok farklılık içermemesi nedeniyle bunun büyük bir kayıp olduğunu düşünmüyoruz.
İkinci denemeyse bu konuda çok başarılı. Yenilenen ön tampon ve daha güçlü görünen panjurla sportif bir etki bırakabilen otomobilin yaklaşma açısıysa 30 dereceye yükselmiş. Karter koruması ve 17 inç çaplı jantlarla birlikte gelen A/T armalı lastikler aracın arazi performansına olumlu etki eden değişimler arasında.
Hem ön hem de arkada iz genişlikleri yaklaşık 15 cm artırılan GR Sport II bu nedenle yeni dodiklerle donatılmış ki bu parçalar aracın enini 2 metrenin üzerine çıkarmış. Modelin duruşunu da etkileyen bu parçalar haricinde yenilenen süspansiyon parçalarıyla arka aksta kullanılmaya başlanan disk frenler büyük değişiklikler olarak haneye eklenebilir.
İç mekanında büyük bir değişiklik sunmayan aracın bu bölümde öne çıkan yenilikleri GR armalı koltuk kafalıkları ve vites konsoluyla kırmızı renkli emniyet kemerleri olarak sayılabilir. Yol bilgisayarının yeni GR grafikleri ve metal pedal seti de diğer yenilikler arasında. Başlarda Türkiye’de de satışta olan 2.8 litre hacimli turbo dizel motorun da sonunda 200 beygir üzerinde güçle geri dönmesi olumlu bir gelişme.