Toyota, motor sporlarından ilham alan modeli Hilux GR SPORT’un Avrupa lansmanını, Kapadokya’nın eşsiz manzarası ve zorlu arazisinde gerçekleştirdi. 20 ülkeden 140’ın üzerinde basın mensubunun katıldığı lansmanla birlikte Toyota Hilux GR SPORT, yüksek arazi performansı ve sürüş kalitesiyle büyük beğeni topladı. Hilux ürün gamının en üzerinde yer alacak Hilux GR SPORT, Mayıs ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.
55 yıldır dünyanın en popüler pick-up modeli
55 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Hilux, ilk nesilden bu yana tüm dünyada 27 milyonun üzerinde satış adedine ulaştı ve en popüler pick-up modellerinden biri haline geldi. Uzun yıllardan bu yana 180’den fazla ülkede kullanıcıların favorisi olmaya devam eden Hilux, Türkiye’de de segmentinde en önemli modellerden biri olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte ODMD verilerine göre Hilux, son 20 yılda 62 bin adetle Türkiye’de en çok satan pick-up unvanına sahip olmasıyla da büyük bir başarı elde etti. Toyota Hilux GR SPORT’un kendini kanıtlamış 2.8 litrelik turbo dizel motoru, her türlü sürüş koşulunda üstün tepki ve performans sunuyor. 204 hp güç ve 500 Nm tork üreten motor, altı ileri otomatik şanzıman ile eşleştirilerek pürüzsüz ve güçlü bir sürüş deneyimi sağlıyor.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Hilux GR SPORT’un Türkiye’de tanıtımını yapmanın büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti. Bozkurt, “Toyota’nın dünya çapında önemli bir yere sahip olan Hilux modelinin en güçlü versiyonunu Türkiye’de tanıtmak, bizim için büyük bir mutluluk. Avrupa basınının, Türkiye’nin doğal güzelliklerinden etkilendiği bu lansman, Türkiye’nin Toyota açısından önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Mayıs ayında Türkiye’de satışa sunulacak Hilux GR SPORT, ürün gamımızı tamamlayacak ve Hilux’ı Türkiye’deki en iddialı pick-up modeli yapmaya devam edecek. 2024’te Hilux’ın pazar payı yüzde 20’ye ulaştı, bu yıl ise satış adedinin 7 bin 500’e çıkmasını bekliyoruz. Hilux GR SPORT’un ise bin adet satılmasını öngörüyoruz” dedi. Hilux GR SPORT ile Toyota Türkiye olarak hafif ticari araç segmentindeki iddialı ürün gamlarını daha da genişleteceklerini vurgulayan Bozkurt, “Hilux’ın yeni versiyonuyla ticari araç atağımıza başlıyoruz. Yüksek taleplerle birlikte Hilux, son dört yılda satılan pick-up’ların yüzde 41’ini oluşturdu ve Türkiye’de Toyota’nın en önemli ticari araç modellerinden biri oldu. Bu aileyi daha da büyütüyoruz. Toyota Professional ürün gamında tamamen yeni modelleri önümüzdeki aylarda sunmaya başlayacağız. 2025 boyunca hafif ticari araç atağımız sürecek. Toyota’nın kalitesini ve müşteri memnuniyetini bu segmentte de sunmaya devam edeceğiz. Toyota Garanti ON programı ile 10 yıla kadar garanti fırsatı sunarak ürün kalitemizi pekiştireceğiz” dedi.
Yıl sonu hedefi: 85 bin satış
Geçtiğimiz yılı Türkiye’de 61 bin adedin üzerinde rekor satışla tamamlayan Toyota’nın, 2025 hedeflerinden de söz eden Ali Haydar Bozkurt, “Toyota olarak, üst üste 5 yıldır dünyanın en çok satan markası olduk. 2025 yılı için Türkiye otomotiv pazarındaki potansiyelimizi göz önünde bulunduruyoruz ve bu yıl 85 bin adetlik yeni bir satış rekoru hedefliyoruz. Ocak-şubat döneminde 14 bin 596 adetle tüm zamanların en yüksek satışını gerçekleştirdik. Binek araç pazarında, yüzde 10.1 toplam pazarda, yüzde 9.2’lik pazar payı ile 2. sırada yer aldık. Nisan ayında yapılacak yeni ticari araç lansmanlarımızla ve güçlü Hybrid ve SUV ürün gamımızla hedeflerimizi büyütüyoruz.”
.