Volkswagen’in tartışmalı günler geçiren ID ailesi nihayet Türkiye topraklarına kadar geldi. İlk yıllarında ağır eleştiriler alan ve Alman üreticinin popüler modellerine alternatif (ID.3/Golf, ID.4/Tiguan, ID.7/Passat) olarak görüldüğü için yüksek beklentileri karşılamakta zorlanan elektrikli modeller geçen zamanla birlikte kendilerini toparladı ve iddialı fiyat etiketleriyle ülkemizde satışa sunuldu.
İskeletini Audi Q4 e-tron ile paylaşan ve ülkemize özel bir paket ile gelen ID.4, ailenin SUV gövdeli üyesi olarak öne çıkıyor. Şahsen sahip olduğum ve “Elektrikli Tiguan” şeklinde anlatmam gereken elektrikli SUV, 170 bg güç ve 310 Nm tork üreten arka aksa monte edilmiş tek elektromotordan güç alıyor. Azami olarak 160 km/s’e kadar hızlanabilen (fakat yokuş aşağı 172 km/s gördüğüm) ID.4, 0-100 km/s hızlanmasını 9 saniyede tamamlıyor.
4.584 mm uzunluğu, 1.852 mm genişliği ve 1.616 mm yüksekliği ile ID.4 oldukça heybetli bir model. Hatta, muadil görüldüğü Tiguan’dan bile daha büyük. Bu boyutların hakkını 543 litrelik bagajı ile veren elektrikli SUV, 2.771 mm’lik aks aralığına rağmen yalnızca 10.3 metrelik bir dönüş çapına sahip. Yüksek manevra kabiliyeti ile büyüklüğünü hissettirmeyen ID.4, 1.979 kg ağırlığını da tolere edebiliyor.
Diğer Volkswagen modellerinden tanıdığımız 12.9 inçlik multimedya ekranı, ID.Cockpit adı verilen 5.3 inçlik bir gösterge paneli ile bir araya geliyor. Kablosuz şarj ve kablosuz Android Auto/CarPlay bağlantısı sunan ID.4’ün iç mekanında 30 renkli ambiyans aydınlatması bulunuyor.
Teknolojik açıdan tabiri caizse “gırtlak dolu” olan ID.4; 360 derece kamera, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ayakla açılır elektrikli bagaj kapağı, ısıtmalı ön koltuklar ve ısıtmalı deri direksiyon, elektrik perdeli cam tavan, elektrikli yan aynalar ve ısıtmalı cam suyu gibi günümüzde standart hâle gelmesi gereken bütün özellikleri sunuyor.
52 kWh’lik batarya paketiyle ortalama 17 kWh/100 km tüketim ve WLTP döngüsünde 354 km ve şehir içi 454 km menzil sunan ID.4, ısı pompası sayesinde soğuk kış günlerinde bile endişe etmeden yola çıkma özgürlüğü sunuyor. AC’de 11 kW şarj sunan model DC bağlantısı ile 145 kW şarj gücüne sahip. Batarya ısıtma özelliği sayesinde, %10’dan %80’e şarj yalnızca 25 dakika sürüyor.
2024 model yılı için 1.874.200 ₺ başlangıç fiyatıyla listelenen ID.4 Pure modeli, Kasım ayındaki lansman indirimi kapsamında yaklaşık 1.6 milyon ₺’ye satışa sunulmuştu. Önümüzdeki haftalarda 2025 model yılına geçilmesiyle birlikte donanım paketi ve fiyat etiketi değişebilir.