Volkswagen’in ID model ailesi sonunda Türkiye’ye giriş yaptı. Bu ailenin öne çıkan modellerinden olan ID.7, büyük boyutlarıyla artık üretilmeyen sedan gövdeli Passat’ın da yerini almaya aday gösteriliyor. Durum böyle olunca otomobilin önemi artıyor.
Görünüm olarak büyük bir sürpriz sunmayan ID.7’nin diğer ID modellerinde olduğu gibi yuvarlak hatlara sahip olduğunu söyleyebiliriz. 0.23 gibi etkileyici bir hava sürtünme katsayısı da sunan aracın bu özelliği özellikle yüksek süratli sürüşlerde avantaja dönüşüyor.
Sürüş demişken otomobilin izolasyonundan bahsetmeden olmaz. Hem rüzgar hem de lastik sesi izolasyonu konusunda D segmentinin bile üzerine çıkmayı başarabilen ID.7’nin Türkiye’ye gelen ilk örneklerinde çift cam kullanıldığını da belirtelim. Bozuk asfalt ve yüksek süratlerde neredeyse gerçeküstü bir sürüşün sizleri beklediğini söyleyelim.
İç mekan genişliği konusunda da başarılı olduğu söylenebilecek otomobilin bagaj hacmiyse yerini aldığı sedan gövdeli Passat’ın gerisinde kalıyor. Bununla birlikte liftback gövdenin getirisi olan yatık bagaj kapağı sayesinde yükleme işleminin daha rahat yapıldığı da bir gerçek.
İç mekan tasarımı konusunda da diğer ID modellerine göz kırpan otomobil büyük dokunmatik ekran ve küçük dijital gösterge panelinin haricinde büyük bir head up display sunuyor. Havalandırma kumandaları ve direksiyon üzerindeki düğmelerin dokunmatik olması çok pratik olmasa da asıl rahatsızlık ön havalandırma ızgaralarının dokunmatik ekrandan kumanda edilebilmesi.
Performans konusunda segmentinin en önünde gelmese de gerilere de düşmeyen otomobilin 286 beygir güç üretebilen elektrik motoru arka aksta yer alıyor. 2.2 tonun üzerinde ağırlığa sahip olsa da başarılı sayılabilecek bir yol tutuş sunan aracın asıl öne çıktığı bölümse sertliği ayarlanabilen süspansiyon sisteminin sunduğu konfor.